Garage Door Repair in Minneapolis & St Paul - Page 2
Precision Garage Door
Same-day garage door repair in Minneapolis & St Paul, with 24/7 live phone support, openers, new garage door installation & emergency service. We Fix Garage Doors Right ®.
Serving Minneapolis & St Paul
Proudly serving the Minneapolis & St Paul community with same day service.
Recent 1-Star Reviews from Minneapolis & St Paul
We are disappointed to see this and would love to learn more on what occurred and more about your experience. Please contact us at (952) 800-3338 to discuss your concerns directly. Thank you for sharing! We are here for your needs.
Service Team: Patrick - Technician
Service: Garage door consultation
I would not recommend as we were pressured to purchase components that were not needed. Needed 2 springs replaced and the cost of one was more then we paid for parts and labor from the company we went with. Something to know is that the techs likely make commissions from the sales. Buyer beware. Was also bombarded with requests to submit a review.
We take your feedback seriously about pricing and sales pressure as we never want anyone to feel that way. We have shared this review with our internal team and would love to discuss this with you and dive into your visit. Please contact us at (952) 698-0136 to discuss your experience. Thank you. We appreciate you!
Service Team: Chuck - Technician
Service: General repairs & installation
Dwayne Schultz
? At the completion of every job, all Precision customers that provide contact information are sent a request to review our business on our website.
I am old and confused when the guy came. I was totally ripped off and overcharged. I could have had a new door installed for what I was charged for a cable that was off. I was charged $1784. I will never ever use this bunch of crooks again.
Service Team: Chuck - Technician
Service: Garage Door Repair
I have received an email for six days in a row asking for a review. My garage door spring broke. They came out same day. The cost was going to be $800. Plus I was told my rollers should be replaced with bearing type. If I wanted everything looked at and made proper, it would cost between $1500-2000. I got it repaired Monday by another firm for $380. The second firm lubed all the rollers, adjusted the door with the opener. Precision did however open the door so I could get my car out. I do not like being repeatedly asked for reviews, do this is what happens. Sometimes a phone call would be better, I know it sounds so old fashioned, but then this honest review would then not be all over Google.
Hi David, we would love to discuss this with you further, please be sure to reach out to our team and discuss. We always want you to feel like your concerns and feedback are heard, please reach out directly. We thank you for taking the time to reach out to us and share.
Service Team: Patrick - Technician
Service: Garage door consultation
Disappointed in my appointment today especially since Garage Logic highly recommends Precision Garage Door. I noted online, during reserving the service call, that I had a broken spring and the cost presented for the repair was 3 times higher than another reputable garage repair company. When I said I didn’t want the repair I was charged $85 for a service call to tell me my spring was broke which I noted in my online reservation and he tried to upsell me on a new door. To top it off, the technician was on his phone for half the time he was here. I would not recommend Precision Garage Door.
Hi Ron, we appreciate you reaching out here. We are disappointed by your review and to hear your visit wasn't up to your expectations. We understand the concerns. We did want to offer some clarification. When our technician learned you were concerned about the initial estimate, he provided a second option at roughly one-third of the original cost. This option would have addressed your primary issue and ensured the door was safe and functional, though it would not have resolved some of the additional concerns he noted during his inspection. Our technician’s goal was simply to make sure your door was safe and reliable. He also shared that the conversation about replacing the door began when you asked about the rust that was present. He mentioned general replacement options only in response to your question, and no estimate for a new door was ever created—so there was no intent or effort to pressure you into an upsell. We genuinely value your feedback, and we appreciate the opportunity to clarify. If there’s anything we can do to help make this right or address any remaining concerns, please feel free to reach out to us directly. Our GM has reached out to discuss as well, but has not received a return call, please reach out when you have a moment. Thank you!
Service: General repairs & installation
I was quoted $2100 just for hardware, $1200 to replace one spring, and $3-4k for a new garage door. Absolutely ridiculous!
Hi Few, thank you for sharing with our team here. We are always here for you and yours and take great pride in being able to help our customers with their needs and concerns. We understand the cost and price concern. We wanted to share that we take great and honest pride in our team who is very skilled and is providing new innovative ways to create and install something with upgrade higher standard tools and equipment that isnt used at most other places. We take great pride in building something to last and to make your investment last. We also always stand behind our products and services. We are here to help so please reach out and discuss with our team your feedback and pricing concern. Thank you!
Service: Garage door consultation
Hey, thank you for the review and we are sad to see the 2 stars rating. We would love to hear what occurred and what feedback you have. Please reach out to our team and share, if you'd like! Thank you!
Service: General repairs & installation
WORST company, talked on the phone to come out and fix it. then come and say to replace for $1200 for the entire thing and not even fix it. then chargde 85 for doing absolutely nothing
Hi, thank you for the review but we are sad to see the 1-star rating. We would love to hear what occurred and what feedback you have. Please reach out to our team and share, if you'd like! Thank you!
Service: General repairs & installation
If I could give 0 stars I would. The technician was a fear mongering salesman. Way overpriced. Wish I would've done more research before having these guys come out. Avoid, avoid, avoid. Absolutely terrible.
Hi Chris. Thank you for reaching out and sharing your feedback and insight here. We are disappointed to hear that your visit was less than stellar. We always strive to be the best of what we do and that includes leading with honest, skills that help solve your needs and never upselling. We are honestly always here striving to do the good work we do and stand behind it. If you would like to continue the conversation, feel free to reach out to our team directly. This has also been shared with our internal team. Thank you for reaching out. Have a great evening!
Service Team: Gregg - Technician
Service: General repairs & installation
Horrible customer service .
Hi Maggie, we are disappointed to hear this and appreciate you reaching out. We take great pride and are disappointed to hear this. Could you please share more? Please feel free to contact us directly on what occurred or what feedback you have. We would like to make sure we service you and provide an honest and solid 5-star worthy experience. Thank you!
Service: General repairs & installation
The first technician that came out was great. He answered all my questions and told me what he recommended to help fix my garage. He was super friendly and helpful. But going forward after he left and had parts ordered I didn’t hear from anyone for almost a week. I called the office several times, sometimes twice a day (once in the morning and again before they’d close since I still hadn’t heard back from anyone) with no one ever getting back to me from the “main office.” Every person who answered the call took my information down and said someone would call back from the main office and I didn’t hear a thing from anyone. I finally decided to call the technician who originally came out to see if he could help me and he answered his phone right away and was shocked that no one had called me to schedule a date to fix my garage yet and that no one had called me back after leaving several messages. He apologized and said “this isn’t how we do things. I’ll call my GM now and get someone to call you back asap.” I did finally get a call but with no apologies or anything just “your parts are in, let’s get something scheduled.” That whole process was beyond frustrating and completely unacceptable in regards to customer service. I was highly disappointed since we spent a lot of money getting our garage fixed to not even get a call back after the first message I left. I would NOT use this company again for my garage needs.
We are concerned to hear this. We also appreciate you reaching out and doing your best to contact our team. We are glad we could learn about your frustrating experience with our communication. We have shared with our internal team, please be sure we have noted this and will be reaching out. Thank you. If you have anything further you would like to share or this feedback directly, please contact us at (507) 205-9998 to discuss this further. We do apologize and appreciate you.
Service Team: Adam - Technician
Service: Garage door consultation
Hi Craig! We are disappointed to hear and see this 1 star review. However, we do appreciate you reaching out to share. Is there anything we can do? Any details on what occurred or made your experience a negative one? We are always striving for a great 5-star experience and our team works hard to provide that with honest work, skilled labor and prices that show our quality! Please reach out if you have anything further you would like to dive into. We have shared this with our internal team as well. Thanks!
Service: General repairs & installation
Beware the upsell ! Had a broken spring so called and asked for a technician to come. First thing he said was that the bar on my opener was bent. I said I know it's been like that for a long time. In fact because it was flexing I had braced it by screwing it to the rafter just above it. Hence it has a slight bend, hasn't been an issue for the last 25 years. Technician did an inspection and came back with a laundry list of items that needed to improved, first list totaled over $2000. But there was a lesser list which totaled more than $1300. I said no way and asked him to leave which he did. Had a second professional take a look and none of the items mentioned in the inspection were an issue. Cables, rollers.... etc etc. Had both springs replaced for $300 plus tax and it's back to working as designed. I know that I have a 25 year old garage, I had it built. I also know that all it needed was two new springs and not a complete rebuild. Not impressed.
Hi Paul, we appreciate your feedback and for reaching out. We have shared this with our internal team. Please be sure to reach out to them and share this insight and input. We are always here and want to make sure you receieve a solid 5-star experience! Have a great day and thanks for reaching out.
Service: General repairs & installation
We were quoted and approved a $325 repair estimate over the phone for a broken torsion spring on our garage door. The tech showed up and after a five second glance told my wife that it was going to cost $1000 for the repair. She said no that was not ok, and the guy wanted an $85 trip charge. Said he wasn’t leaving until my wife paid him. She called me and I called Chuck’s boss to tell him he had 60 seconds to come get his boy out of my garage before I called the police. I can’t Un-recommend this company highly enough.
Hi Tim, we are disappointed to hear this and see this. However, we do appreciate your feedback and for reaching out. Also, we have shared this with our internal team. Please be sure to reach out to them and share this insight and input. We are always here and want to make sure you receive a solid 5-star experience! Have a great day and thanks for reaching out.
Service: General repairs & installation
Charge you tons of money. Find private guys5 times cheaper
Lana, Thank you for your feedback! We’re glad to hear you had an amazing service experience. We strive to provide quality work, and we understand that cost is an important factor. Your satisfaction is important to us!
Service: General repairs & installation
Charge you 5 times more than you can find private guys. They do not explain simple things. Replaced one spring for $ 750 no guarantee. Two springs $1200. They don’t tell that if you replace one it won’t last long. Mine got broken in 3 month. Always replace 2 sides. If you need a good cheap guy I have one. Paid $350 for both springs.
Thank you, Lana, for sharing your experience and for your 5-star rating! We are so glad that Brian was able to help you with your garage and that you found him to be friendly and professional. We understand just how important it is to have quick and efficient service and we are grateful he was able to provide that. We are extremely proud of our team that provides an excellent service, and we appreciate your kind words and recommendation. Thank you!
Service: General repairs & installation
Donate a kidney! Get a garage door fixed! The technician who came out was so super nice (he really was!) and then quoted us a price that was 4 times the cost that another place did the actual work for. 4 TIMES THE COST. Brutal. Just a reminder to people out there, if there is something that costs more than 500 bucks, its always worth getting 2 or more quotes unless its a dire emergency.
Hi Ryan, We appreciate you sharing with our team at Precision Garage Door Service. We are always more than happy to help and discuss further with you. We shared with our internal team and they informed us they had reached out to you to discuss this further. Please reach out if youd like to have a conversation on your feedback and to discuss our honest options, skilled craftsmanship and any other further insight into your visit. Thank you! Have a good one.
Service: General repairs & installation
***This company is Not looking to service new customers. I have a fairly new Liftmaster garage door opener that Liftmaster sent warrantied parts to me for repair. I was simply looking for a contractor to install the parts sent to me by the warranty team at Liftmaster. Obviously more than willing to pay the service call and hourly fees needed to have it repaired. This company refused to book any appointment because 'I didn't buy the parts through them', however, I didn't purchase the parts at all, they were provided under warranty. They also won't work with Liftmaster for this warranty on my behalf because I didn't buy the original unit through them. So basically, they are trying to force any new customers to buy a brand new unit or buy parts through them which in my case is completely unnecessary as my unit is still very new and under it's original warranty. In these times, I am surprised that a company like this can't come out and charge for the service call and labor hours they put into a repair. I only found their name because they constantly advertise in the Valpak coupons so it's confusing they despite all their advertising they turned down business. Very disappointing and I would not recommend this company for new customers. ***Update due to reply from owner on 2/5/24*** Reply from owner shows they have not read my review above in detail. I already stated above "This company refused to book any appointment" yet they seem to assume they already came out to my residence and just failed to quote the job. In reality, they wouldn't even bother giving me the time of day to come out for a consultation appointment, instead just turning me away right from the start on the phone.
Hi Kimberly! Thank you for reaching out and sharing your feedback with our crew at Precision Garage Door Service. We did work with our internal team to look up your account information and to review our notes. However, we did not find them in our system, and we don't have a record of servicing you. Would you please share with us further details or your full name you used to book this visit/call? We cannot find you in the system. Please reach out to discuss this further, thank you. Have a good day!
Service: General repairs & installation
I called Precision Garage Door on the sage advice of "Garage Logic". Looking back at my history with GL’s podcast's advertisers, I should've known better; they're all about the luxury, at luxury prices. $85 service fee if you don't agree to their outrageous repair quote! The sales/service technician who graced my doorstep promptly informed me that Precision doesn't service Wayne Dalton TorqueMaster counterbalance systems - which, of course, was exactly what I had. I should've called it quits right there and called Crawford Door, but the $85 trip charge had me by the wallet, and I'd been garage-door-less for 72 hours during Minnesota Winter. So, in a moment of desperation and utter stupidity , I agreed to a counterbalance system overhaul to a "conventional system" - for a cool $1300. Once I gave the green light, the work was done with surprising speed, and the materials seemed decent enough. The new system comes with a lifetime guarantee, but let's be real, not even a lifetime of garage door opening will make up for that price tag. And just when I thought I'd seen it all, they hit me with a $40 fee for the audacity of not carrying enough cash or checks. If money is no object - or if you just enjoy funding artisanal garage door repairs and installations - by all means, give Precision Garage Door of the Twin Cities a call.
John, thank you for sharing your detailed feedback. We’re truly sorry to hear about your dissatisfaction with your experience, as this is not the impression we want to leave with our valued customers. We take your concerns seriously and would like the opportunity to address them and make things right. Please reach out to us directly at your earliest convenience so we can discuss this matter further. Your satisfaction is important to us, and we want to ensure we resolve any issues to your satisfaction. Thank you for bringing this to our attention.
Service: General repairs & installation
Beware of high pressure salesmen offering "deals" if you buy into high performance parts/services that are un-necessary. I was given an estimate of $200-$300 to replace the springs then talked into a job that cost over $800. Two weeks after the spring installation the rollers came off track so I disputed the charge & they refunded 1/2 the bill but took away the warranty. Recently, a cable was thrown and I was told by another technician that the springs were installed incorrectly. Now I have another $800 repair .
We’re very sorry to hear about your experience and appreciate your feedback. This is not the level of service we strive to provide, and we’d like the opportunity to address your concerns directly. Please contact us at your earliest convenience so we can review the situation, ensure it’s resolved, and make things right. Your satisfaction is very important to us.
Service: General repairs & installation
Bad services for my garage door unprofessional technician lifted my door wrong way and broked it after I call management they arguments with me tree days do not want to replace door.I payed for they bad services and no recommended this company to any one.
I am sorry to hear that you were not happy with your service and that we could not resolve the matter despite the additional services that were provided to your damaged door. We work very hard to make each situation right, but sometimes the only solution is replacement of these older doors when rust and wear and tear sets in.
Service: General repairs & installation
A few years ago, I had this company install my garage door, and everything seemed fine until yesterday when the spring broke. I called them, and they sent out a tech named Patrick R. To put it mildly, he was a bit... dramatic. When I brought up that the door they installed just two years ago wasn’t being repaired, he got noticeably annoyed, and then actually stomped out of my house like a kid who didn’t get his way. It was unexpected, to say the least. I’d suggest shopping around—you’ll likely find better prices and, hopefully, techs who handle things with a bit more maturity.
Thank you for sharing your feedback. We truly value all of our customers’ experiences, and we’re sorry to hear about the situation you encountered. We also understand how frustrating it can be when unexpected issues arise with your garage door, and we regret that the interaction did not meet your expectations. If you'd like to discuss your concerns further or give us another chance to assist with your repair needs, please don’t hesitate to reach out to our service manager.
Service Team: Patrick - Technician
Service: General repairs & installation
Call someone else. Office world quoted one prove. Technician quoted twice as expensive work. Shady garage door company.
Russell, Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it can be. We strive for transparency and competitive pricing, and we apologize if we fell short in this instance. We’d appreciate the opportunity to address your concerns directly. Please feel free to reach out to us so we can make this right.
Service: General repairs & installation
They extremely over charged us. $200 for the wheels that cost $35 at Hone Depot. Garage door will not close and cannot get anyone to come back and fix it. Customer service is a call center it is NOT local. Managers and tech support all gone for the day. Reporting this company!
Angela, I’m really sorry to hear about your experience. We could not find your name in our system and we would like to discuss matter with you. It’s disappointing to know that you feel overcharged and that you’re having issues with your garage door. We take your concerns seriously and want to make this right. Please reach out to us directly with your details, and we’ll work to resolve this as quickly as possible. Thank you for bringing this to our attention.
Service: General repairs & installation
Matt Ferry
? At the completion of every job, all Precision customers that provide contact information are sent a request to review our business on our website.
This is a Soulless corporate rip off. My garage door stopped working 4 hours after a $1,000 repair. I can't close the door. The tech who did the repair left me his business 'card' that had a call center number on it, which is weird. Why would you have him give me a card with his name and a phone # if I couldn't actually get a hold of him? When I texted the number the tech used to call me in the morning, it said the number was not monitored which means you pay for a dialing service to connect me with the technician to keep a barrier between your workers and customers. When I called the call center for help, they said another department would be reaching out to schedule an appointment. When the "other department" never called me, I called back and was told I'll have to wait until tomorrow. This system of post sale deflection is by design. You have invested time, services, and planning to make it difficult to reach you, after you take my money. Why do you choose to operate this way? There was nothing local or personal about this experience. These business practices do not build trust. (even if your call center music says I can trust you)
Don’t be fooled by their pricing. The price you are quoted is for each spring (for broken springs). You will pay TWICE the price as a normal garage door spring replacement. After they do an “inspection”, if you don’t also purchase the extra items - your lifetime warranty you are promised at the beginning of the visit will vanish. Yes - the springs are repaired but you will pay double and be ready for the typical double speak squirrelly sales games. Nothing is straight and simple until the end when they give you the unexpected price! Find someone else if you can - I would never use them again because of their cost.
a
Service: General repairs & installation
Upon arrival, I explained to the professional service attendant that I was only interested in a garage door opener as I could not afford anything more being a senior citizen on very limited income. He proceeded with his inspection and give me a quote of $900. I again explained to him that is not what I wanted. He said the cheapest garage door opener was $750 and that they could not guarantee the work if I did not do the entire quoted job. I do not understand why he wasted my time and his and charged me $85 to do so. I would not recommend this company. My son-in-law replaced the opener for $150, chamberlain model. He is a mechanic and said there was nothing else needed. It’s been running very smoothly.
Service Team: Adam - Technician
Service: General repairs & installation
Avoid these guys at all cost. Their receptionist is completely clueless at providing estimates. I got a quote for $210 to replace a garage door spring. When asked if that's for a 2 car garage door, the receptionist gave some vague answer like "it's our high cycle spring". Tech comes over provides an estimate for $970!!! Even if the receptionist had stated $210 PER SPRING. $420 is not even 50% of $970. These guys are just fishing for their $80 tech service fee. Worst home repair experience I've endured. Go to any other vendor tons of other trust worthy businesses out there that value their craftsmanship and word.
We're deeply sorry to hear that you were unhappy with your booking experience. This falls short of the high standards we set for ourselves. We understand the importance of transparent communication and accurate estimates, but our receptionist cannot accurately give estimates over the phone as the price of the spring depends on the size and weight of your door. We appreciate your feedback and will use it to improve our services moving forward. If there's anything we can do to rectify this situation or regain your trust, please don't hesitate to reach out to us directly.
Service Team: Chuck - Technician
Service: General repairs & installation
Jorge A
? At the completion of every job, all Precision customers that provide contact information are sent a request to review our business on our website.
Was way out of line quote compared with other service providers.
Thank you for providing feedback on your experience with Precision Garage Door. We're sorry to hear that you found our quote to be higher than other service providers. We strive to offer competitive pricing while maintaining the highest standards of quality and service. However, we understand that price is an important factor for our customers, and we appreciate your honesty in sharing your perspective. If you would like to discuss your quote further or explore options to better meet your budget, please don't hesitate to reach out to us. Your satisfaction is important to us, and we want to ensure that you receive the best value for your investment. Thank you for considering Precision Garage Door, and we hope to have the opportunity to exceed your expectations in the future.
Service Team: Chuck - Technician
Service: Broken Garage Door Spring Repair
I called for an garage door repair estimate and was told that in order to receive an estimate I will be charged a $85 service fee to have a technician dispatched to provide the estimate. NO THANK YOU. I reached out to another Garage Door Repair business and they were happy to accommodate a free estimate and that is where I took my business.
Thank you for providing feedback. We charge $85 to bring a fully stocked vehicle to customer's homes and provide a safety inspection of their door and opener and assess the issue. We do waive the $85 trip fee with any repair and provide a complete estimate of any work that needs to be done before we begin and complete the repairs same day. We are sorry to hear you did not find value in that.
Service: General repairs & installation